Merche Ventura assegura que les famílies “només demanen llibertat educativa” i defensa que aquests xiquets tenen dret a estudiar en “col·legis ordinaris o especialitzats”

La portaveu adjunta de Ciutadans en Les Corts Valencianes Merche Ventura ha enlletgit a PSPV, Compromís i Podem que impedisquen als alumnes d’educació especial ser escolaritzats en tota mena de centres educatius.

A través d’una Proposició No de Llei (PNL), la diputada reclamava “que es garantira la llibertat de les persones amb diversitat funcional i les seues famílies a triar el centre en el que volen cursar els seus estudis”. La proposta de Ciutadans també instava el Consell a “complir amb la normativa de la mateixa Generalitat Valenciana en la qual s’estableix el dret de l’alumnat amb discapacitat a gaudir d’una educació pública, inclusiva i de qualitat”.

Sobre aquest tema, Ventura ha explicat que “la llei del Ministeri d’Educació fixa un termini de deu anys per a integrar a aquest col·lectiu en centres ordinaris, amb els recursos necessaris per a poder atendre’ls en les millors condicions”. Però, segons la portaveu d’Educació de Cs en el Parlament valencià, “aquesta mesura deixa entreveure el progressiu tancament dels centres d’educació especial al llarg de la dècada vinent”.

A més, Ventura ha assegurat que “gran part de les famílies que opten per centres d’educació especial i docents de tota Espanya es mostren contraris a l’obligatorietat d’haver de portar als seus fills a centres ordinaris i sostenen que no hi ha cap argument pedagògic per a implantar aquesta mesura”.

“Més de 119 entitats i 35.000 persones, amb el suport de 280.000 signatures en tot el país, ja s’han pronunciat per a apostar per una educació inclusiva, però també especial”, ha afirmat la diputada, qui ha defensat que “aquests alumnes tenen dret a cursar els seus estudis en centres ordinaris però també en aquells d’educació especial o en aules específiques”.

“En qualsevol que siga el model triat, les Administracions han de vetlar sempre perquè els menors amb aquestes necessitats especials reben una educació de qualitat, personalitzada i adequada a les seues característiques i que els entorns siguen els més favorables per al seu ple desenvolupament”, ha conclòs.